PHILZUID

Het dak eraf met Mahler 1: Titan
Tan Dun met Gao Hong / Mahler

Waarom je dit concert niet mag missen!

Een grensverleggende avond tijdens het meeslepende concert onder leiding van chefdirigent Duncan Ward, waarbij in een bijzondere muzikale ervaring Oost en West samenkomen in een unieke harmonie.

Tan Dun is de bekendste Chinese componist van het moment. Opgegroeid in China ten tijde van de Culturele Revolutie, opereert hij al jaren vanuit New York. En hij componeerde dus  Concerto voor strijkorkest en pipa de Chinese grootheid Gao Hong als solist.

Na de pauze sluiten we af met de epische Symfonie nr. 1 ‘Titan’ van Mahler, waarbij het orkest je zal laten kennismaken met de grootsheid en diepgang van Mahlers muzikale wereld.

25%  ticketkorting op alle rangen!

PLT Heerlen – Vrijdag 12 april – 20.00 uur
Code = 25fsi2324mt

Reserveren via de website van Theater Heerlen, aan de kassa van Theater Heerlen of telefonisch via 045-571 66 07 (maandag t/m vrijdag 11.00 – 17.00 uur, donderdagavond 18.00 – 21.00 uur, zaterdag 11.00 – 14.00 uur).

Niet van toepassing in combinatie met andere acties. Geen restitutie op reeds verkochte kaarten.

Familieconcert Merregnon: Land of Silence
Een symfonisch sprookje door Yoko Shimomura (vanaf 6 jaar)

Een onvergetelijk avontuur in een fantastische wereld met prachtige beelden, meeslepende melodieën en symfonische klanken. Het muzikale sprookje van Merregnon is een “Peter en de Wolf” voor de Playstation liefhebbers. De muziek is gecomponeerd door Yoko Shimomura, een van de meest bekende componisten van videogames van onze tijd. Ze componeerde de muziek voor internationaal populaire games als Kingdom Hearts en Final Fantasy XV.

Land of Silence is een concertbelevenis die wereldwijd de harten steelt van kinderen, ouders en grootouders. Een symfonisch sprookje om nooit meer te vergeten met prachtige bewegende animaties op een groot scherm en een verteller die je helemaal meeneemt in het verhaal.

€ 7,50 ticketkorting op alle rangen!

Theater Kerkrade – Vrijdag 26 april  – 19.00 uur

Code = 25fsi2324fmls

Het Storioni Trio in Beethovens Tripleconcert
Beethoven met Storioni Trio / Tsjaikovski

‘Natuurlijk, mijn symfonie heeft een verhaal, maar dat kan  ik niet in woorden uitdrukken’, antwoordde Tsjaikovski gevraagd naar de inhoud van zijn Vierde Symfonie. Toch heeft deze hartstochtelijke symfonie alles te maken met zijn leven. Het dreigende noodlot in de openingsfanfare, die strijkersmelodie vol van onrust en verlangen, het terugkerend licht in het speelse getokkel van het scherzo. Het jaar 1877 kende grote hoogten en diepe dalen voor de getroebleerde componist. Op dit concert in samenwerking met het Storioni Festival, kan het Storioni Trio zelf natuurlijk niet ontbreken. En wat is er dan mooier dan het fameuze Tripleconcert van Beethoven. Drie solisten en een symfonieorkest, dat wordt een feest van kamermuziekachtige intimiteit en symfonische schittering. In samenwerking met het Storioni Festival en Muziekgebouw Eindhoven.

€ 10,-  ticketkorting op alle rangen!

Theater a/h Vrijthof – Donderdag 16 mei – 20.00 uur
Code = 25fsi2324st

Reserveren via de UITbalie van theater a/h Vrijthof of telefonisch via 043 – 3505555 (ma t/m za 12.00 – 18.00 uur).

Beethovens beroemdse!
Saint-Saëns met Camille Thomas / Beethoven

Ta-ta-ta-taa… klopt het noodlot op de deur in Beethovens Vijfde. Het zijn misschien wel de allerbekendste noten uit de hele muziekgeschiedenis. Ze werden verwerkt in discohits en aan boord van de Voyager de ruimte ingeschoten als menselijke groet aan buitenaardse intelligentie. In de Tweede Wereldoorlog symboliseerde dit noodlotsritme (morsecode kort, kort, kort, lang) de V van victorie. Beleef de kracht van Beethovens beroemdste live in de concertzaal met chef-dirigent Duncan Ward. Geniet vooraf van het Tweede Celloconcert dat Saint-Saëns in 1902 componeerde voor de Maastrichtse cellist Joseph Hollman. ‘Ik geloof dat muziek het hart doet groeien, je alles intenser laat voelen,’ zei Camille Thomas. Dit cello – concert vol nostalgie en ritmische drive is de Franse cellodiva op het lijf geschreven. Voorafgegaan door Saint-Saëns Danse Macabre is dit een concert dat je laat sidderen in al je geledingen.

25% ticketkorting op alle rangen (beperkt aantal tickets)

PLT Heerlen – vrijdag 24 mei – 20.00 uur
Code = 25fsi2324bb

At the movies: Flying Heroes
Van Mozart tot Williams en van Strauss tot Zimmer

‘Did you ever make anything happen? Anything you couldn’t explain? You’re a wizard Harry…’ Wie deze woorden hoort, ziet meteen de beelden van de fantastische Harry Potter films voor zich. Een spierwitte steenuil fladdert geruisloos door de nachthemel, een duizelingwekkende duikvlucht op een bezemsteel… Maar pas als je ook nog die beroemde melodie van John Williams hoort, ben je opeens ín de betoverde wereld van Zweinstein. Die zacht klingelende klokjes, dat aanzwellende strijkorkest, die geheimzinnige sfeer. De helden in films én vliegende helden die tot iconische filmbeelden hebben geleid, schieten aan je voorbij. Na de pauze neemt dirigent en filmcomponist Dirk Brossé je mee in een hommage aan dé filmcomponist en levende legende John Williams met highlights uit films zoals E.T., Superman en Hook waarin de filmsterren over het beeldscherm vliegen. De originele filmbeelden op een groot scherm en de onvergetelijke soundtracks live gespeeld door Philzuid. Zo intens beleefde je het niet eerder.

€ 10,-  ticketkorting op alle rangen!

Theater a/h Vrijthof – Zaterdag 29 juni – 20.00 uur
Code = 25fsi2324atm