Over Stichting FSI

Over FSI

De Stichting Fonds voor Sociale Instellingen (FSI) is in 1918 door de toenmalige Staatsmijnen opgericht. Het doel van de stichting is het beheren en exploiteren van vermogen en het bevorderen van de sociale belangen en culturele ontwikkeling in Zuid-Limburg in het algemeen en meer in het bijzonder ten behoeve van betrokkenen bij het mijnverleden.

Sociaal/Cultureel

De belangenbehartiging van de medewerkers, (vervroegd) gepensioneerden en hun ten laste komende gezinsleden van DSM, SABIC, USG, Stamicarbon B.V., OCI Nitrogen, Sitech Services BV, ARLANXEO, Air Liquide Acetylene B.V., Teknor Apex, Yparex, Emerald Kalama Chemical B.V., MEP Europe GmbH, Borealis Plastomers, TAQA, Fibrant, AnQore, Vynova, Covestro en InnoSyn B.V.. Het betreft inspanningen in de sociale, culturele en ontspanningssfeer, zoals het verlenen van kortingen bij sportwedstrijden, schouwburg- en andere theater voorstellingen, cursusgelden, museabezoek, wellness en therapeutisch zwemmen.

Subsidie

Verenigingen, instellingen en organisaties met maatschappelijke, sociale en/of culturele doelen kunnen een beroep doen op het subsidiebeleid van het FSI.

over-fsi-1
over-fsi-2

Over FSI

Sociaal/Cultureel

De belangenbehartiging van de medewerkers, (vervroegd) gepensioneerden en hun ten laste komende gezinsleden van DSM, SABIC, USG, Stamicarbon B.V., OCI Nitrogen, Sitech Services BV, ARLANXEO, Air Liquide Acetylene B.V., Teknor Apex, Yparex, Emerald Kalama Chemical B.V., MEP Europe GmbH, Borealis Plastomers, TAQA, Fibrant, AnQore, Vynova en InnoSyn B.V.. Het betreft inspanningen in de sociale, culturele en ontspanningssfeer, zoals het verlenen van kortingen bij sportwedstrijden, schouwburg- en andere theater voorstellingen, cursusgelden, museabezoek, wellness en therapeutisch zwemmen.

Subsidie

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Fusce et ultrices ligula, in egestas odio. Sed euismod ipsum arcu, sit amet congue.
Jan Koks, Directeur Stichting FSI