Gewandeweg 5, 6161 DJ Geleen

Over Stichting FSI

Over FSI

De Stichting Fonds voor Sociale Instellingen (FSI) is in 1918 door de toenmalige Staatsmijnen opgericht. over-fsiDe Stichting heeft ten doel, door middel van het beheren en exploiteren van haar vermogen en het afzonderen van de revenuen daarvan, met die revenuen de sociale belangen en de culturele ontwikkeling van het personeel, de gezinsleden van het personeel en de gepensioneerden van DSM in Zuid-Limburg alsmede de sociale en culturele ontwikkeling in Zuid-Limburg in het algemeen te bevorderen.

Sociaal/Cultureel

De belangenbehartiging van de medewerkers, (vervroegd) gepensioneerden en hun ten laste komende gezinsleden van DSM, SABIC, EdeA, TAQA Energy, OCI Nitrogen, Sitech, Emerald Othello, DSM Resins, Stamicarbon, Air Liquide, MEP Europe, Lanxess, Teknor Apex, Borealis, DSM-Sinochem. Het betreft inspanningen in de sociale, culturele en ontspanningssfeer, zoals het verlenen van kortingen bij sportwedstrijden, schouwburg- en andere theater voorstellingen, cursusgelden, museabezoek, wellness en therapeutisch zwemmen.

Subsidie

Verenigingen, instellingen en organisaties met maatschappelijke, sociale en/of culturele doelen kunnen een beroep doen op het subsidiebeleid van het FSI.