Gewandeweg 5, 6161 DJ Geleen

Durf jij het aan?

Kennedy-Mars, Swentibold-Mars en Mini-Mars
Sittard – zaterdag 20 april 2019

kennedymarsDe Kennedy-Mars Sittard is de grootste lange-afstandsmars (>59km) en de oudste Kennedymars (80 km) van Nederland. Naast de Kennedy-Mars worden er in Sittard bovendien de zogeheten Swentibold-Mars (40 km) en de Mini-Mars (10 km) georganiseerd. Onder de deelnemers bevinden zich elk jaar weer veel leden van het Fonds voor Sociale Instellingen, die de sportieve uitdaging aangaan. Deze kunnen tegen een sterk gereduceerd tarief inschrijven.

De Kennedy-Mars Sittard vindt traditioneel plaats op Paaszaterdag. De komende editie dus op 20 april 2019. De eerste Kennedy-Mars in Sittard werd in 1963 gelopen naar aanleiding van een uitspraak van John F. Kennedy, dat de hedendaagse mens niet meer in staat zou zijn 50 mijl (80 km) binnen 20 uur te kunnen lopen. Dat jaar startten er 11 studenten, waarvan er 10 uiteindelijk de finish wisten te behalen.

De route van alle drie de marsen is vlak en verhard, waarbij die van de Kennedy-Mars door Midden-Limburg (Sittard, Mariahoop, Posterholt, Montfort, Thorn) en België (Maaseik) voert.
In Roosteren sluit de Swentibold-Mars erbij aan. Ieder jaar zijn er duizenden toeschouwers op de been om de lopers aan te moedigen en de unieke sfeer van dit evenement te proeven.

Afgelopen jaar zijn bij de 55e editie 2155 wandelaars de 80 kilometer-mars gestart. Daarnaast gingen er bij de andere twee tochten nog eens bijna 4000 deelnemers van start.
Op de Markt staat ook dit jaar weer een glazen paviljoentent, waar ook de feestelijkheden rondom de Kennedy-Mars gecoördineerd worden. Met een muzikale omlijsting worden de wandelaars na hun prestatie ingehaald.

Speciale regeling FSI
Zowel voor het lopen van de Kennedy-Mars als de Swentibold-Mars vergoedt FSI aan haar leden de helft van het inschrijfgeld! Het lopen van de Mini-Mars wordt zelfs in zijn geheel door het FSI bekostigd en is voor FSI-leden dus geheel gratis!

Inschrijfgeld:

Kennedy-Mars (80 km)
Voor FSI-leden (50 % korting) indien ingeschreven wordt:
Vóór 8 april €10,00 i.p.v. €20,00. Na deze datum € 11,00 i.p.v. €22,00

Reductie Kennedy-Mars aanvragen

Swentibold-Mars (40 km)
Voor FSI-leden (50 % korting) indien ingeschreven wordt:
Vóór 8 april €5,00 i.p.v. €10,00. Na deze datum € 6,00 i.p.v. €12,00

Reductie Swentibold-Mars aanvragen

Mini-Mars (10 km)
Voor FSI-leden GRATIS (i.p.v. € 4,00)

Reductie Mini-Mars aanvragen